اطلاعات و ارتباطات

موضوعاتی درباره درس روابط عمومی و روزنامه نگاری الکترونیک

اطلاعات و ارتباطات

موضوعاتی درباره درس روابط عمومی و روزنامه نگاری الکترونیک

نشست کتاب خوان


نشست کتاب‌خوان تخصصی مطالعات رسانه و ارتباطات برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، چهارمین نشست کتاب‌خوان تخصصی مطالعات رسانه و ارتباطات به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ۲۷ بهمن با حضور مهردخت وزیرپور کشمیری، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، آقای دکتر سید وحید عقیلی ریاست دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه و جمعی از استادان، پژوهشگران و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سالن اجتماعات دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.

توسعه کتاب و کتاب‌خوانی عاملی اثربخش در  بالا رفتن سواد رسانه‌ای است

در این نشست پنج عنوان کتاب در موضوع ارتباطات و رسانه معرفی و ارائه شد که در پایان دکتر علیرضا سیاری، عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه نیز با معرفی کتاب «حقوق و تکالیف شهروندی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران » گفت: این کتاب سال ۱۳۸۹ یعنی قبل از امضا و ابلاغ حقوق شهروندی توسط رییس جمهوری منتشر شد.

وی با بیان اینکه حقوق و تکالیف در برابر هم قرار دارند، افزود: هر فرد در قبال حقی که به او تعلق می گیرد، موظف است و وظیفه ای را باید انجام دهد و تکلیفی بر عهده اوست.

سیاری اضافه کرد: اگر بهترین قانون ها هم وضع شود اما شهروندان یک کشور از آن اطلاعی نداشته باشند، هیچ تفاوتی ندارد، هر شهروند می تواند این منشور حقوق شهروندی را که در یک کتاب جیبی جمع آوری شده همواره همراه داشته باشد تا در صورت لزوم به آن مراجعه کند.

این استاد علوم ارتباطات با تاکید بر نقش رسانه درباره اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی آنها نسبت به حقوق و تکالیف خود تصریح کرد: رسانه ها باید فارغ از جناح بندی های سیاسی و به صورت مستقل این تکالیف و حقوق را به مردم بشناسانند تا آنها اشراف کامل بر موضوع داشته باشند زیرا در این صورت است که می توان انتظار پیشرفت در جامعه ای را داشت.

سیاری، حقوق شهروندی را با حقوق بشر متفاوت دانست و گفت: در حقوق بشر، ‌همه افراد جامعه بدون تفاوت و تبعیض و به دلیل انسان بودن از حقوقی برخودار هستند اما حقوق شهروندی می تواند به یک جامعه با مقتضیات خاص خود اختصاص داشته باشد.

در پایان نیز از پنج  نفر از استادان  که در این برنامه به معرفی کتاب پرداختند با حضور مهردخت وزیرپور مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران و عقیلی رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه تقدیر شد.

خبرگزاری ایسنا

http://www.isna.ir/news/95112719595


با سلام و احترام


دانشجویان گرامی ، در این وبلاگ  می توانید برخی اطلاعات مربوط به درس را  مشاهده نمایید.


با آرزوی توفیق روز افزون

به نام خدا 


با سلام ، وبلاگ جدید برای تمرین و مثال ایجاد شد